در بسیاری از صنعت‌ها و فعالیت‌هایی نظیر ساخت‌وسازها و… نیاز به حفاری وجود دارد؛ حفاری امروزه توسط تجهیزات مکانیکی و دستگاه‌های مختلفی مانند پمپ مناسب حفاری انجام می‌شود. وجود این تجهیزات پروسه حفاری را سریع، ایمن، راحت، دقیق و استاندارد کرده است؛ در بین تجهیزات، ابزار و دستگاه‌هایی که در صنعت حفاری مورد استفاده قرار می‌گیرند پمپ‌های حفاری بسیار مهم و کاربردی هستند. این پمپ‌ها در مرحله حفر، نقشی ندارند اما از آنجایی که همزمان با حفر لازم است که مواد حفر شده خارج و پاسکازی شوند پمپ‌های حفاری اهمیت پیدا می‌کنند.

بدون تخلیه مواد پسمانده از حفاری عملا نمی‌توان عملیات حفر را ادامه داد چرا که این مواد مانع و مزاحم عملکرد دیگر تجهیزات حفاری می‌شوند؛ این مواد می‌تواند مخلوطی از سیال و مواد جامد، لجن، سنگ، گل، شن، ماسه، دوغاب، مواد ساینده، رسوبات و… باشد. پمپ مناسب حفاری انواع مختلفی دارد که هر یک از نظر عملکرد و ساختار، مناسب پاکسازی انواع خاصی از مواد حاصل از حفاری هستند؛ بنابرین باید بدانید که از چه نوع پمپی برای استخراج چه موادی و در چه مرحله‌ای از حفاری باید استفاده کرد. با این وجود می‌توان ادعا کرد که پمپ‌ها نقش اساسی و مهمی را در زمینه انواع حفاری‌ها دارند؛ باتوجه به اهمیت این موضوع در ادامه به مهم‌ترین پمپ‌های حفاری خواهیم پرداخت.

انواع پمپ مناسب حفاری

باتوجه به اینکه حفاری در چه زمینه‌ای انجام شود و چه نوع موادی در نتیجه حفاری به جا مانده و باید پاکسازی شود؛ نوع خاصی از پمپ مناسب حفاری مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بر این اساس مهم‌ترین انواع پمپ مناسب حفاری به شرح زیر هستند.

پمپ حفاری کف کش

پمپ کف‌کش (sump pump) یکی از کاربردی‌ترین انواع پمپ‌ها در زمینه حفاری است؛ این نوع پمپ در فرآیند حفاری نقش موثری در پاکسازی و انتقال مواد زائد دارد. این پمپ‌ها برای انتقال و تخلیه سیالات همراه با مواد زائد کاربرد دارند؛ بطور مثال زمانی که حفاری موردنظر از آب و مواد زائد و جامد پر شده باشد از این پمپ برای کف‌کشی و تخلیه آن استفاده می‌کنند.

پمپ کف کش برای تخلیه و انتقال سیالاتی مناسب هستند که حاوی مواد جامد درشت و سنگین نباشند؛ در واقع سیالاتی که با زباله‌ها یا جامدات ریز مخلوط شده‌اند با این پمپ تخلیه می‌شوند. پمپ‌های کف‌کفش بهترین عملکرد را برای پاکسازی سیالات کثیفی که حداقل ذرات و مواد معلق را دارند مناسب است؛ مانند آب یا سیالی که در حفاری با شن، گل، زباله‌ها و ذرات معلق مخلوط شده باشد.

این نوع پمپ جدا از حفاری در مواردی مانند تجمع آب در حوزچه‌ها، زیرزمین‌ها و بطور جایی که نیاز به تخلیه مداوم آب جمع‌شده باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پمپ‌ها از نظر قدرت، مدل و اندازه انواع مختلفی داشته و در جنس‌های آلومینیوم، چدن و فولاد ضدزنگ تولید می‌شوند؛ این نوع پمپ در دو نوع تک فاز (برای مصارف خانگی) و سه فاز (مصارف صنعتی و کشاورزی) وجود دارد.

نوید سهند به عنوان شرکت زیرمجموعه شرکت پمپیران فعالیت دارد و پمپ کف کش یکی از محصولات این مجموعه است.  پمپ کف کش پمپیران (نویدسهند) یکی از باکیفیت‌ترین پمپ های آب است. قیمت پمپ کف کش پمپیران به عوامل متفاوتی بستگی دارد و شما باید برای استعلام و انتخاب پمپ مناسب خود با نمایندگی تهران پمپیران در ارتباط باشید. در صورت داشتن هرگونه سوال، شما می‌توانید از طریق شماره 36900739-021 و یا واتساپ مجموعه با ما در ارتباط باشید.

پمپ کف کش مناسب حفاری

پمپ گل کش

زمانی که صحبت از پمپ مناسب حفاری در میان است بدون شک پمپ گل‌کش یکی از کاربردی‌ترین پمپ‌ها است؛ همانطور که اشاره کردیم پمپ کف‌کش برای انتقال سیالاتی با ذرات ریز و سبک مناسب است. اما زمانی که نیاز باشد آب یا سیالی با مقدار قابل توجهی از گل‌ولای، شن، ماسه، فاضلاب و…  هنگام حفاری یا محلی که این مواد به شکل نامطلوب تجمع پیدا کرده‌اند پاکسازی شود پمپ گل‌کش یک گزینه مناسب است.

این پمپ‌ها نیز مانند پمپ‌های کف‌کش جزء پمپ سانتریفوژ محسوب می‌شوند و قادر هستند سیالاتی حاوی ذرات جامد، املاح، مواد سایشی، الیاف بلند و… را مانند آب‌های گل‌آلود، فاضلاب‌های صنعتی و… را پمپاژ کنند. جنس این پمپ‌ها نیز معمولا از چدن، استنلس استیل یا برنز است؛ البته جنس پروانه این پمپ‌ها عموما از چدن، استیل یا برنز است؛ این پمپ مناسب حفاری‌هایی است که درگیر سیالاتی با ویسکوزیته بالا هستند. پمپ گل کش پمپیران یکی از برترین پمپ های مناسب حفاری است.

پمپ گل کش پمپیران مناسب حفاری

پمپ لجن کش

یکی دیگر از انواع پمپ مناسب حفاری پمپ لجن کش است؛ این پمپ کارایی بسیار بالایی داشته و با قدرت موتور خود می‌تواند لجن، فاضلاب یا سیالاتی که حاوی جامدات درشت و ذرات معلق زیاد هستند را پمپاژ و پاکسازی کند. این پمپ‌ها جدا از اینکه موتور پرقدرتی داشته، در قسمت ورودی پمپ خود یک پروانه خوردکن دارند و با یک پروانه مستحکم در درون محفظه پمپ خود یک گزینه عالی برای مکش و حمل لجن‌های سنگین و حتی چسبنده هستند. بنابراین این نوع پمپ در جمع‌آوری و انتقال لجن و فاضلاب‌های سنگین عملکرد مطلوبی داشته و در انتقال فاضلاب‌های شهری، صنعتی، معدنی، کشاورزی و… کاربرد دارند.

پمپ لجن کش برای حفاری

قیمت پمپ مناسب حفاری

برای تمام مصرف‌کنندگان پمپ‌های حفاری قیمت اقتصادی این دستگاه حائز اهمیت است؛ اما قیمت این پمپ‌ها نیز مانند هر دستگاه و قطعه صنعتی دیگری تابع یک‌سری عوامل تاثیرگذار است. به همین دلیل نمی‌توان قیمت واحد و ثابتی را برای پمپ‌های حفاری عنوان کرد؛ چراکه موارد زیر بر قیمت نهایی این دستگاه‌ها اثر مستقیم دارند.

  • نوع پمپ حفاری و مدل آن
  • جنس قسمت‌های مختلف پمپ و کیفیت متریال به کار رفته در تولید آن
  • کیفیت ساخت پمپ و میزان تخصصی بودن پروسه تولید آن
  • برند تولید‌کننده پمپ
  • سایز پمپ و قدرت آن
  • خانگی یا صنعتی بودن پمپ و…

جدا از مواردی که به مدل و کیفیت پمپ حفاری مربوط می‌شود نحوه خرید مصرف‌کننده نیز بر قیمت نهایی این دستگاه اثر مستقیمی دارد. بطور حتم زمانی که شما پمپ موردنظر خود را از مراکز معتبر و رسمی فروش به شکل مستقیم خریداری کنید می‌توانید آن را با قیمت اصلی تهیه کنید. موتور پمپ یاران متخصص در فروش انواع پمپ آب است و شما می‌توانید در صورت داشتن هرگونه سوال از طریق شماره 36900739-021 و یا واتساپ مجموعه با ما در ارتباط باشید.

راهنمای خرید پمپ مناسب حفاری

پمپ‌های حفاری از نظر نوع، مدل، قدرت، سایز، کارایی، جنس و… انواع مختلفی دارند؛ ازطرفی امروزه برندهای تولیدی مختلفی این پمپ‌ها را تولید و عرضه می‌کنند که قطعا از نظر سطح کیفیت با یکدیگر متفاوت هستند.

در این میان پمپ گل‌کش برند پمپیران و پمپ‌های کف‌کش و لجن‌کش نوید سهند جزء باکیفیت‌ترین انواع پمپ مناسب حفاری موجود در بازار هستند که کیفیت، کارایی و دوام آن‌ها در بین مصرف‌کنندگان ثابت شده است.

درهرحال شما در صورتی می‌توانید عملکرد مطلوبی از پمپ حفاری انتظار داشته باشید که نمونه باکیفیت آن را در نوع و مدل مناسب با هدف استفاده خود خریداری کنید.

بنابراین در صورت نداشتن اطلاعات کافی بهتر است پیش از ثبت خرید مشاوره لازم در این زمینه را دریافت کنید؛ بطور کل شما باید مرکز خریدی را انتخاب کنید که علاوه‌بر ضمانت کالا و پشتیبانی پس از خرید، بتواند مشاوره پیش از خرید نیز به شما ارائه دهد.

جمع‌بندی

پمپ‌های حفاری مصارف خانگی، عمومی و صنعتی بسیاری دارند؛ در واقعا در هر حفاری یا فرآیندی که نیاز باشد سیال، فاضلاب، گل‌ولای، لجن و… که به شکل نامطلوب تجمع پیدا کرده است خارج و منتقل شود از پمپ حفاری استفاده می‌شود. اگر شما نیز نیاز به خرید این نوع پمپ داشته اما اطلاعات لازم در این زمینه را ندارید می‌توانید به سایت تخصصی پمپ یاران مراجعه کنید؛ این سایت می‌تواند اطلاعات مفیدی در این زمینه را در اختیار شما قرار دهد تا با نوع پمپ حفاری مناسب با هدف استفاده خود آشنا شوید. پمپ یاران به شما کمک می‌کند تا با انواع پمپ حفاری، رنج قیمتی آن‌ها، مشخصات پمپ‌های باکیفیت، کاربرد انواع پمپ، مراکز خرید معتبر، برندهای شناخته‌شده و… در این زمینه آشنا شوید و بتوانید خریدی مطمئن و اقتصادی داشته باشید.